26 mei 2011

Van klein naar groot

Ja sorry, vorige week kon ik geen berichtje plaatsen omdat ik toen op zevenjarigenweekend was. Eigenlijk was ik dit weekend ook op weekend en daarom heb ik op school iets gemaakt. Het is wel niet zo goed maar het is iets. Namelijk een kwekkkertje. Ik heb 7 kwekkers gemaakt.


Maar wat is nu eigenlijk de bedoeling van zo'n kwekkertje?


Je doet eerst een klein spelletje en dan weet je wat je bent. Eerst zegt degene die wil weten wat hij is een getal dan doe jij je vingers zoveel keer als de persoon heeft gezegd open en toe, met de kwekker op je vingers. Dan kiest die persoon een vakje. Jij leest wat er in staat en dat is die persoon. Je kan zelf kiezen wat je in je kwekker zet. Een voorbeeld:








Alle kwekkers op een rij

 
A3











A4
                            

Wil je ook zo'n kwekkers maken dan kan je de handleiding volgen.

Kwekkertjes:

Wat heb je nodig?
· een A4 papier (of een ander formaat, dit mag je zelf kiezen)
Hoe maak je het?
1.      Maak van je papier een vierkant. Dat doe je door je rechter bovenhoek zo te vouwen dat er in de linker boven hoek en punt is. Kijk naar foto 1
2.      Knip dan het onderste stuk eraf.
3.      plooi dan je blad zo dat de rechterhoek naar de linker gaat en dan een keer andersom. Als je alles juist hebt gedaan heb je nu een soort van kruis. 
4.      Plooi dan alle hoeken naar het midden.
5.      Draai dan je papier om en plooi weer alle hoeken naar het midden.
6.      Plooi je kwekker dan een paar keer dubbel en je kwekkertje is klaar.
 Veel succes!!!




A5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten